Tegoroczny temat przewodni targów Warsaw Home Expo („SIŁA”) interpretujemy jako potencjał designu, dzięki któremu przestrzenie biurowe, hotelowe i komercyjne zyskują nie tylko atrakcyjny wygląd, ale przede wszystkim tworzą miejsca, w których… przyjemnie jest być. Wpływ mają na to nie tylko meble – konieczne jest kompleksowe myślenie o miejscu. Nie bez powodu coraz większym zainteresowaniem architektów i inwestorów cieszy się pojęcie „biophilic design”.

Biofilia w dosłownej interpretacji to miłość do natury. Kojarzy się z roślinami – to słuszny trop, ale nie wyczerpuje tematu. Nie wystarczy umieścić w biurze czy hotelu wyspy zieleni. Aby mówić o wnętrzu zaprojektowanym w duchu biophilic design trzeba zadbać także o takie aspekty jak: jakość powietrza, dobór naturalnych materiałów, zróżnicowane oświetlenie o optymalnych parametrach, a także poziom hałasu. Innymi słowy: chodzi o przywrócenie możliwie pełnego doświadczenia ze naturalnym światem i bodźcami, minimalizując jednocześnie udział zubożałych pod tym względem przestrzeni w naszym codziennym życiu. Dopiero połączenie wszystkich elementów, których funkcją jest troska o komfortowe samopoczucie użytkowników i ich zdrowie, daje właściwy, odczuwalny efekt.

Namiastkę takiego sposobu myślenia zaprezentujemy w kontraktowej strefie Marro podczas targów Warsaw Home Expo. Projekt realizujemy we współpracy z młodymi, polskimi firmami – Green LIV i Nyquista. Obie powstały z połączenia osobistych pasji i zawodowych kwalifikacji założycieli.

Hanna Dürr i Paweł Koziński z firmy Green LIV projektują, realizują oraz serwisują roślinność w przestrzeniach wewnątrz budynków. – Jednocześnie projektujemy i wykonujemy konstrukcje stalowe, które wykorzystujemy do podwieszania roślin. Dzięki temu możemy zazielenić przestrzeń nie zabierając samym podłogi. To bardzo ważne np. w gastronomii lub biurach, gdzie dosłownie każdy centymetr powierzchni na siebie zarabia – dodają.

Chętnie angażują się też w działania naukowe i badawcze, sprawdzając jak dobrze zaprojektowana przestrzeń wewnętrzna wpływa na ludzi. – Wraz z naszymi partnerami eksplorujemy obszar dotyczący zdrowego oświetlenia oraz akustyki. Takie holistyczne podejście sprawia, że przestrzeń jest zdrowa, dla wszystkich – mówią założyciele Green LIV.

Jednym z wymienionych partnerów jest inna polska firma: Nyquista Acoustic Design. Liderzy w dziedzinie akustyki w Polsce zajmują się projektowaniem, pomiarami akustycznymi, produkcją, sprzedażą oraz dystrybucją paneli i mat akustycznych. – W ciągu ostatnich 8 lat działalności opracowaliśmy i wdrożyliśmy do seryjnej produkcji ponad 300 produktów do izolacji i adaptacji akustycznej oraz wykonaliśmy ponad 500 realizacji – opowiada Marlena Jakubowska z Działu Projektowego Nyquista.

W strefie Marro na targach Warsaw Home Expo będzie można zobaczyć m.in. akustyczną ściankę EcoWall Pattern wykonaną są ze sprasowanych włókien poliestrowych, odzyskiwanych w procesie recyklingu butelek PET. – Ich największą zaletą poprawa warunków akustycznych. Innowacyjny materiał ma bardzo dobre właściwości dźwiękochłonne w klasie A – wyjaśnia Marlena Jakubowska. – Specjalny wzór 3D ścianki, powoduje dodatkowe rozproszenie fali dźwiękowej, co wpływa na zmniejszenie hałasu pogłosowego w pomieszczeniu i zapobiega dużej propagacji dźwięku.

Zapraszamy! Hala F, stoiska: F4.13, 15, 17, 20 i 22. INFORMACJE PRAKTYCZNE: Targi trwają od 4 do 7 października (w godzinach 10-18) wWarsaw Ptak Expo (Nadarzyn, Al. Katowicka 62)Wstęp po rejestracjiSzczegółowy program i dodatkowe informacje – na stronie www organizatora.