Czasami grają główną rolę, innym razem pozostają mistrzem drugiego planu. Konsekwentne w wyrazie albo zmienne w zależności od światła. Dyskretne albo bardzo konkretne. Mowa o wykładzinach szwedzkiej marki Bolon, która kilka lat temu postawiła sobie ambitny cel: przywrócić (nie tylko) biurowym podłogom należny im wpływ na klimat całego wnętrza.
Rozmaitość dostępnych kolekcji i wzorów sprawia, że wykładziny Bolon są chętnie stosowane przez architektów w projektach biurowych. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki bogatej palecie kolorów podłoga może stanowić element budowania identyfikacji wizualnej firmy i tym samym wzmacniać jej branding.
Spośród kilkuset biurowych realizacji Bolon na całym świecie wybraliśmy 6 takich, które najlepiej naszym zdaniem oddają zmiennego ducha marki. W zestawieniu nie mogło zabraknąć także polskiego przykładu:
Teosto (Helsinki, Finlandia; projekt wnętrza: Parviainen Architects)
W nowym, przestronnym biurze Stowarzyszenia Praw Autorskich Fińskich Kompozytorów dominują spokojne szarości, przełamane kolorowymi akcentami. Na podłodze położono 500 metrów kwadratowych wykładziny Bkb Sisal w kolorze stali.
CGU (Melbourne, Australia; projekt wnętrza: HASSELL)
Biuro urządzone według zasady „Albo ty, albo ja”: kolor dominuje w strefach reprezentacyjnych, niewymagających skupienia. Z kolei tam, gdzie koncentracja jest na wagę złota, barwna ekspresja ustępuje miejsca formie. Charakterystyczny wzór w trójkąty podtrzymuje wyrazistość aranżacji, jednak robi to w bardziej dyskretny sposób.
Zalando (Berlin, Niemcy; projekt wnętrza: Hülle & Fülle)
Kolory, faktury, wzory – internetowy lider branży modowej potrafi bawić się tymi elementami z wyczuciem. W efekcie powstało wnętrze stonowane, a jednocześnie wyraziste, z mocnymi detalami. Charakterystycznym motywem są także konsekwentnie powtarzane różne odcienie niebieskiego (Bolon Studio ™ Triangles).
Pixel 1 (Poznań, Polska; projekt wnętrza: Garvest)
We wszystkich pokojach i korytarzach zastosowano 11 000 metrów kwadratowych podłogi Bolon w unikatowym zestawieniu kolorystycznym z kolekcji Create. Inwestor jasno określił swoje oczekiwania: chodziło o wnętrze, które będzie odzwierciedlać podstawowe wartości Grupy Allegro. Oryginalność, kreatywność, zrównoważony rozwój i przyjazny stosunek wobec użytkowników – jak je przełożyć na język architektury? W odniesieniu do podłóg oznaczało to materiał elastyczny i możliwy do wykonania na zamówienie, o doskonałej estetyce, zrównoważonym procesie produkcyjnym i cyklu życia, wysokiej trwałości i łatwej konserwacji – wyjaśnia Hanna Włodarczyk odpowiedzialna za projekt. – Bolon spełnił te wymogi z łatwością.
Fortum (Espoo, Finlandia; projekt wnętrza: Kohina Oy)
Wiodąca firma energetyczna potrzebowała 2 rzeczy: nowoczesnego biura opartego na zasadach Activity Based Working oraz zachowania motywu przewodniego, jakim w przypadku marki jest energia. Płytki Bolon Wing z kolekcji Create pokrywające 1300 metrów kwadratowych z zadziwiającą konsekwencją realizują oba zamierzenia.
Hong Shi (Pekin, Chiny; projekt wnętrza: Vermilion Zhou Design Group)
Modernizacja biura chińskiej firmy inwestycyjnej zaowocowała połączeniem 2 silnych prądów w designie. Skandynawska przytulność oraz zamiłowanie do autentycznych materiałów spotyka się tu z azjatycką sztuką detalu i wyczuciem idealnych proporcji. W tym powściągliwym, minimalistycznym wnętrzu świetnie leży wykładzina NOW w kolorze szampana.
Warto wiedzieć: wszystkie wykładziny Bolon są produkowane w Szwecji, łatwe w utrzymaniu i objęte 15-letnią gwarancją. Klasy użyteczności są odpowiednie dla pomieszczeń użytku publicznego o dużym natężeniu ruchu.
Architektów i inwestorów zainteresowanych dodatkowymi informacjami oraz próbkami tkanin zapraszamy do Showroomu Marro przy Lipowej 7A (obok Kompleksu Gastronomicznego SAM na warszawskim Powiślu).