Tu jak w soczewce skupiają się najważniejsze trendy, które wyznaczają kierunek aranżowania nowoczesnych centrów handlowych. – Celem jest stworzenie przestrzeni, w której czujemy się przyjemnie i która jest dla nas przyjazna, tzn. zaprojektowana z myślą o naszych potrzebach – mówi Robert Pełka, prezes firmy Marro, która od lat specjalizuje się w realizacjach komercyjnych i biurowych.
Galerie Handlowe coraz częściej mają ambicję, żeby spełniać więcej funkcji niż tylko ta konsumpcyjna. Dzięki temu powstają przestrzenie przyjazne nie tylko dla kupujących, a obok roli towarzyskiej, gastronomicznej czy rozrywkowej pojawia się też nowa… co-workingowa.
W warszawskim CH Wola Park (na drugim piętrze) na powierzchni 300 m2 powstała przestrzeń, w której można pracować, uczyć się a nawet zorganizować biznesowe spotkanie. Projekt wnętrza stworzyła pracownia architektoniczna Mocolocco z Krakowa. – Inwestorowi (IKEA Inter Ikea Centre Polska S.A.) zależało na wykreowaniu nowej strefy, połączonej funkcjonalnie z food-courtem. Miała służyć klientom szukającym spokojnego miejsca do pracy, spotkań biznesowych i szeroko rozumianego co-workingu – tak obecnie popularnego w związku ze zmianami technologicznymi tworzącymi nowy system i sposób pracy – mówi Karolina Tkocz, architekt z Mocolocco.
Pełne case study dostępne tutaj.
Zdjęcia: Martyna Rudnicka.