W świecie pełnym bodźców coraz częściej potrzebujemy… ciszy i spokoju. Akustyka w biurze to zagadnienie, które przyciąga uwagę już nie tylko architektów, ale też samych inwestorów oraz zarządzających powierzchnią biurową.
Dlaczego? George Michelsen Foy na łamach Psychology Today zauważa pewien paradoks charakteryzujący społeczeństwa zachodnie: hałas irytuje nas, a mimo to uznajemy go za zdrowy objaw ludzkiej aktywności ekonomicznej, społecznej, nawet kulturowej. Tolerujemy go, bo wydaje się nam, że hałas potwierdza sprawność maszyn i obecność ludzi wokół nas, przekonując nas w ten sposób, że wszystko jest w porządku.
Tymczasem przeładowanie bodźcami blokuje możliwość efektywnego działania. Utrudnia koncentrację, o którą i tak dzisiaj niełatwo. Nadmiar dźwięków podnosi poziom stresu, pogarsza samopoczucie, a w skrajnych przypadkach może być nawet przyczyną problemów zdrowotnych.
Wyciszenie przestrzeni, w której przebywamy na co dzień, ma szczególne znaczenie w biurach open-space. Ponad 50% pracowników wskazuje, że brak prywatności i możliwości ucieczki od hałasu jest najbardziej frustrującym aspektem ich pracy w biurze.
W odpowiedzi na sytuację projektanci i producenci wymyślają rozwiązania, które mają przywrócić nam komfort pracy i życia. Jednym z najskuteczniejszych są budki akustyczne – pod warunkiem, że spełniają odpowiednie parametry i są skonstruowane z solidnych materiałów.
W tej kategorii mebli biurowych (określanych też jako „budki telefoniczne” albo „pody akustyczne”) wyróżniają się konstrukcje fińskiej marki Framery. Zapewniają komfort i dyskrecję rozmowy telefonicznej lub spotkania biznesowego, bez irytowania współpracowników, nawet jeśli stoją bezpośrednio przy stanowiskach pracy. Dają także chwilę wytchnienia od biurowego szumu i hałasu, wspierając tym samym koncentrację i produktywność. Dopełnieniem całości są: przemyślane detale (na przykład: idealnie dopasowanie szklanych drzwi do obudowy, dzięki czemu dźwięki nie „przeciekają” czy zaokrąglony blat, który nie obija użytkownika), wydajny i cichy system klimatyzacji i dyskretne oświetlenie LED.
Budki Framery są dostępne w wielu wariantach kolorystycznych i 2 modelach. Klasyczna, jednoosobowa Framery O służy przede wszystkim do rozmów telefonicznych i video konferencji. Framery Q to wersja wielosobowa, z różnymi możliwościami aranżacji – pojawiła się w ofercie Framery 2 lata temu, pod wpływem klientów, którzy prosili o budkę do spotkań. Dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb ułatwia konfigurator online.
Finowie zapowiadają już kolejny produkt, który zaprezentują premierowo w czerwcu podczas targów NeoCon w Chicago. Zapraszamy do testowania budek Framery w showroomie Marro na Powiślu (Leszczyńska 4, na rogu z Dobrą). Dodatkowych informacji udzielają Katarzyna Wodzyńska i Beata Niezgodzińska – zachęcamy do kontaktu. Najświeższe informacje o nowościach publikujemy na naszym kanale na LinkedIn – dołącz do nas.