– W tworzeniu wyrazistego charakteru miejsca niezastąpiony okazuje się design – przekonuje Robert Pełka, prezes Marro. – Często mylony z dobrze wyglądającymi gadżetami, potrafi spełniać dużo bardziej poważną rolę. Jeśli o przestrzeni, meblach czy przedmiotach mówimy, że są dobrze zaprojektowane, oznacza to, że spełniają nasze potrzeby i oczekiwania. Dlatego kluczem do stworzenia nowoczesnego centrum handlowego jest dobre poznanie i zrozumienie grupy docelowej.

Galeria Hetmańska, Białystok
W oparciu o przyjętą strategię w Galerii Hetmańskiej powstały strefy z myślą o osobach, które chcą się pouczyć lub popracować. Z kolei na dzieci czekają interaktywne, zaprojektowane z myślą o edukacji estetycznej place zabaw. – Większość elementów powstała z inspiracji fauną i florą okolic Białegostoku. To one są właśnie tematem przewodnim gier i dekoracji strefy „kids play”. Z kolei z myślą o starszych dzieciach i młodzieży zaprojektowaliśmy stoły multimedialne z grami – opowiada architekt Katarzyna Jeske-Jonkisz z pracowni Jeske Design+, która jest autorką kompleksowego projektu.

Galeria Hetmańska, Białystok
Inspiracje tradycją i kulturą okolic Białegostoku znalazły przełożenie na kolorystykę i kształty nie tylko w strefie dla najmłodszych – te motywy są dobrze widoczne w różnych częściach centrum handlowego. Pomyślano też o zwierzętach – w Hetmańskiej na czworonogów czekają miski z wodą i oryginalne budy dające schronienie przed słońcem.
Przykład Hetmańskiej – pełne case study opublikowane tutaj – pokazuje, że wykorzystanie designu do podniesienia atrakcyjności miejsca nie jest jedynie kaprysem. Przeciwnie: chęć przebywania w estetycznym, harmonijnym i przyjaznym otoczeniu jest potrzebą uniwersalną, wspólną nam wszystkim.