W dążeniu do wykreowania wyrazistego wizerunku centrum handlowego pomocne jest – oprócz lokalizacji i niepowtarzalnych najemców – umiejętne wykorzystanie części wspólnych. To tu zarządcy obiektów, podobnie jak sklepy sieciowe, mogą projektować doświadczenia, dzięki którym odwiedzający nie pomylą miejsca z żadnym innym.
Osobną uwagę i budżet warto poświęcić przede wszystkim strefom takim jak: food court, wyspy relaksu, place zabaw i pokoje dla rodzica z dzieckiem, a także przestrzenie zewnętrzne (tarasy i ogrody). Niemal każda z nich podlega dzisiaj ewolucji.
Świetnym przykładem znaczących zmian w projektowaniu food courtów jest Nowa Stacja w Pruszkowie (projekt: Design+, inwestor: ECC Real Estate, realizacja: Marro). „Strefa smaków” została tu podzielona na: obszary otwarte, dedykowane grupom oraz rodzinom z dziećmi (punktem charakterystycznym jest stół dla 10 osób, który pozwala na wspólne biesiadowanie i integrację) oraz te bardziej kameralne, dające poczucie intymności. Wiele rozwiązań kojarzy się z wystrojem z modnych restauracji. Wysokie stalowe panele tworzą efekt wielkich okien. Pomiędzy nimi zamontowano m.in. tafle kolorowego szkła, które tworzą efektowną grę świateł. W przestrzeni odnajdziemy też wiele różnorodnej roślinności, nasadzonej w donicach zarówno wiszących, jak i wolnostojących. Zastosowane stoły i krzesła to ikony designu od topowych producentów, między innymi: Pedrali, Hay, Normann Copenhagen, Muuto.
Podobne trendy dotyczą stref relaksu. Coraz rzadziej są poczekalnią dla osób towarzyszących, coraz częściej – atrakcyjną i jednocześnie przytulną przestrzenią. – Kluczem są wygodne tapicerowane meble i ciepłe barwy. W Nowej Stacji na każdej wyspie chilloutu umieszczony jest parawan zintegrowany z zielenią i wyjątkowo komfortową sofą posiadającą wbudowane gniazda elektryczne. Uzupełnieniem są pufy i klimatyczne lampy podłogowe.